A BKV megvalósította azt, amivel ismét tovább növeli a
200-as széria cégen belüli szolgálati idejét. Létrejött az elhatározás, hogy
egy korábbi próbálkozás után további alacsonypadlós 260-ast készítenek, méghozzá
garázson belül. Ez év elején kezdtek hozzá a terveztetésnek, majd a
kivitelezésnek és 2013. július végére levizsgáztatva készen állt az első
bevetésére a BPO-370-es rendszámú, immáron Ikarus 260E típusú busz. A 200-as sorozat alacsonypadlósítása nem újdonság a BKV-nál sem: már bő tíz éve jár a cégnél
a JNG-724-es rendszámú, egykori BPO-153-ból átalakított, hátsó szekciójában alacsonypadlós Ikarus 260E, ezenkívül a
Vasi Volán Zrt-nél is csináltak hasonlót: az eredetileg 1977-es évjáratú
AAT-227-es rendszámú Ikarus 280 a teljes vázcsere keretében szintén
alacsonypadlósítva lett a harmadik ajtónál.
Az alacsonypadlósítás mellett több, apróbb újítást is végrehajtottak a BKV-nál.
A busz teljesen új ajtóvezérlést kapott (ún. egyedi ajtóvezérlés), ehhez társul az ajtókon elhelyezett nyitógomb, mely kívülről-belülről működik, illetve elektromosan
meghajtott ajtómotorok is helyet kaptak (a korábbi pneumatikussal szemben). Ehhez a műszerfalon egy
kis kijelző is tartozik, amely jelzi az ajtók pillanatnyi állapotát (zárt/nyitott).
Maguk az ajtószárnyak is teljesen újak, a Metal 99 Kft. gyártotta őket a
BKV megrendelésére. Az autóbusz új üléseket kapott (a 400-as sorozatból ismert Halas típusú ülést), és a fekete kapaszkodói is "bezöldültek". Egy ’STOP’ lámpa a vezetőfülke hátfalára került elhelyezésre, mely
villog, ha érkezett leszállásjelzés menet közben. Ezeken kívül korábban selejtezett buszokból
áttelepített kijelzőkkel is gazdagodott mind kívül, mind belül a jármű.
Egyelőre ez az egy darab készült el, ám ha minden igaz és beválik, még több is készülhet. A felújítás teljes belekerülése (terveztetés, típusvizsga, ajtók legyártatása,
stb.) megközelítőleg tízmillió forint volt. Tehát a következő darabok
mindenképpen olcsóbban készülnének.
.JPG) |
Vasi Volán, Szombathely. A Classic elemekkel rá sem lehet ismerni az egykori 1977-es 280-asra. |
 |
JNG-724 még 2010. augusztus 23-án. Azóta megkapta a BKV flottaszínt (szürke-kék). Egyedi fényezésével és Classic elemeivel is próbálták hangsúlyozni, hogy "ez más". |
 |
JNG-724 utastere: zöld korlát, új ülések, alacsonypadló. Sajnos a piros, mechanikus jegykezelők maradtak. |
 |
BPO-370 még 2012.januárban: egy az ezerből... |
.JPG) |
...és 2013. augusztus 24-e reggel: ezerből egy immáron. |
 |
Hátulról a megújult BPO-370: a utolsó ablakot lejjebb helyezték a jobb kilátás érdekében. Elég "érdekesen" néz ki, bár jól kompenzálja a felette feketére fényezett karosszéria. |
.JPG) |
Az utastér. |
 |
Nagy és eltéveszthetetlen ajtónyitó gomb. Jobb megoldásnak találom, mint a karosszérián elhelyezett (csak) külső ajtónyitót. |
 |
Szükséges volt némi vázmegerősítés az alacsonypadló miatt. |
 |
Az új ajtómechanikát eltakaró "doboz". A Volvo 7700-asokból ismert indításjelző lámpát kapta, a mellé társuló hanggenerátor is hasonló, viszont halknak találtam. Két oldalán a vázmegerősítés látható. |
 |
A "STOP" lámpa. Éppen nem volt leszállási szándék függőben. |
 |
Az alacsonypadló-magaspadló áthidalója: lépcső az utastérben. |
Kíváncsi vagy a friss közlekedési hírekre, információkra? Megtalálsz minket a
facebook-on is!
Tetszett ez a poszt, vagy van benne javítani való? Ide írhatod a véleményed!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése