2013. július 15., hétfő

Az ex. genfiek immáron Budapesten is

Genf városa a 2000-es évek elején vásárolt a Volvo 7000-es típusból – pontosabban bérelte azokat a gyártótól. 2007-2008 körül Genf visszaadta azokat – részben a gyenge rendelkezésre állás miatt, részben pedig mert nyugaton általában 7-8 évig használják a városi buszokat. Ezt követően egy nagyobb kontingens – kilencvenpár darab – került Magyarországra is. Ezeket az akkori Alfa Busz hozta be, és ő is akarta értékesíteni elsősorban a BKV részére. Az üzlet végül meghiúsult, így a buszokból több vidéki volán vállalat vásárolt kisebb flottákat – vagy annak még nem nevezhető darabszámot a típusból. Balaton Volán: 2db; Alba Volán: 18 db; Tisza Volán: 2 db; Nógrád Volán: 7db.

Idén a Homm Kft. indult a BKV által kiírt használt tenderen ezekkel a Volvokkal és meg is nyerte azt, így honosítás és egyéb átalakítások után (pl. fényezés) 25 db kerül a BKV állományába. A honosítás keretében sárga LED kijelzőket kapnak az autóbuszok kívülre, míg az utastérben a már megszokott piros LED-es BUSE kijelző gondoskodik a megfelelő utastájékoztatásról. Rendszámtartományuk: MHK-901 – 925-ig tart, Cinkota üzemegységhez fog tartozni mind a 25 db. Jelentős különbség a 7700A-khoz képest a lengő-tolóajtó, mely egyben a legtöbb gondot is okozza a buszok esetében, ugyanis rendkívül érzékenyek és lassúak, ezért jelentősen lassítják az utascserét. A buszok egyébiránt klimatizáltak. Utasterük szinte teljes egészében megegyezik a BKV-s széria Volvokkal, pár apróbb eltérés figyelhető csak meg. Érdekesség az első ajtó után az ablakok fölötti dekoriton elhelyezett tizenpár üvegtörő kalapács egymás mellett.

Néhány kép illusztrációként (szemfülesek észrevehetik, hogy az utastérfotó egy Alba Volános példányról készült, igazából a kijelző (helyét) kivéve teljesen megegyezik a beltér):

MHK-915 érkezik az Örs Vezér terére

 Igényes "optikai tuningot" is kaptak ezzel az ablakok körüli fekete sávval


 A toló-lengőajtó, mely a gondokat okozza lassúságával.


 Egy dunaújvárosi társának utastere illusztráció jelleggel

MHK-901 érkezik első üzemnapján a Sibrik Miklós úti felüljáróhoz a 85-ös viszonylaton

Néhány kép zárásként a vidéki nagyvárosokban szolgáló egykori genfi vasakról:

Dunaújváros, helyi járat

Veszprém, helyi járat

Székesfehérvár, helyi járat

Salgótarján, helyközi járat


Kíváncsi vagy a friss közlekedési hírekre, információkra? Megtalálsz minket a facebook-on is!

Tetszett ez a poszt, vagy van benne javítani való? Ide írhatod a véleményed!